توسط

با درود و احترام

نظر به درخواست های متعدد از سوی دوستان عزیز، نحوه ارسال مدارک به اداره مهاجرت در کتگوری نخبگان  EB2-NIW  را در ادامه توضیح داده ایم. 

با کمک این دستور العمل شما میتوانند خودتان و بدون داشتن وکیل و یا با استفاده از روش مشاوره ای کارها را انجام دهید. این دستوالعمل برای دوستانی که با وکیل قرار داد دارند نیز مفید میباشد زیرا که بخش زیادی از کار توسط خود شما باید انجام شود.

در صورتی که سوالی داشتید میتوانید در همین بخش مطرح فرمائید ما و سایر دوستان میتوانیم به شما پاسخ دهیم.

مراحل مهم:



✅ معادل سازی مدرک

شما در اولین مرحله باید آخرین مدرک تحصیلی (فوق لیسانس و یا دکتری) را با ارسال به یکی از مراکز مورد تائید اداره مهاجرت آمریکا معادل سازی نمائید. البته این معادل سازی بعدها هم به شما کمک میکند تا راحتتر در بازار کار آمریکا جذب شوید. لیست مراکز مهم برای معادل سازی در لینک زیر قرار دارد. البته ایرانیان اغلب از WES  که از معروفترینها است استفاده میکنند.

https://www.naces.org/members



✅ آماده سازی Summary of Contributions برای افرادی که وکیل دارند.

وکیل بر اساس آنچه شما در Summary of Contributions Guidelines توضیح دادید پتیشن شما را آماده میکند. برخی از وکلا نیاز به این بخش ندارند و خودشان کار را انجام میدهند. هر چند کار وقت گیری است ولی میتواند کیس شما را قوی تر کند. شما در این بخش باید یک فایل 20 صفحه ای و یا بیشتر را تهیه نمائید و توانایی ها و دستاوردهای خودتان را در آن توضیح دهید. اگر خودتان فایل میکنید نیاز به نوشتن این بخش نیست.


✅ آماده سازی پتیشن

نوشتن و آماده سازی پتیشن مهمترین بخش کار است. در واقع یک دفاعیه بین 15 تا 30 صفحه ای (شاید کمتر و بیشتر شود) میباشد که سه بخش اصلی را پوشش میدهد. وکلا بر اساس آنچه که شما در  Summary of Contributions به آنها تحویل دادید برای شما پتیشن را آماده میکنند. در واقع بخش اصلی هزینه وکیل مربوط به آماده سازی نامه پتیشن است. 

اگر قصد دارید خودتان فایل کنید سه بخش اصلی را باید در پتیشن پوشش دهید:

  •     تلاشها و دست آورد های او برای منافع ملی آمریکا مفید است.
  •     او در حال حاضر در یک شرایط مناسبی برای ادامه کار در این حوزه قرار دارد
  •     اهمیت کارهای او در حدی است که از دریافت مجوز کار و جاب آفر معاف شود.

 

✅ فرم I-140

شما میتوانید این فرم را از سایت اداره مهاجرت دریافت و تکمیل نمائید. همواره حتی با وجود وکیل این شما هستید که باید بخش اصلی فرم را تکمیل نمائید و وکیل آن را چک میکند.

لینک دانلود این فرم: https://www.uscis.gov/i-140


✅ فرم ETA-750B
این فرم هم از سایت ادره مهاجرت آمریکا قابل دانلود بوده و باید توسط متقاضی تکمیل شود.


✅ نامه ریکامندیشن

توصیه میشود حداقل یک ریکامندر در پرونده قرار دهید. یکی از وظایف اصلی شما در این مسیر یافتن ریکامندرهایی برای پرونده خودتان است. بهتر است یک ریکامندر مستقل و یک ریکامندر وابسته در پرونده داشته باشید. در روش اکسپدایت برخی از پرونده ها بدون ریکامندر پیش میروند.


✅ ترجمه مدارک تحصیلی
مدارک تحصیلی لیسانس، فوق لیسانس و دکتری خود را در پرونده قرار دهید. توجه فرمائید تنها آخرین مدرک تحصیلی باید توسط مراکز ارزیابی که پیش از این گفته شده است معادل سازی شوند. برای سایر مدارک تنها ترجمه آنها کفایت میکند.


✅ رزومه

یک رزومه کامل تهیه کنید. کلیه دستاوردهای مهم را در رزومه بنویسید


✅ پروفایل گوگل اسکالر

یک پرینت از پروفایل گوگل اسکالر خود تهیه کنید که لیست مقالات و تعداد سایتیشن در آن نمایان باشد.


✅ مدارک شغلی و در آمدی

در برخی از کیسها مدارک شغلی که نشان از سطح بالای درآمد باشد باید در پرونده پیوست شود.

 


✅ آماده سازی نهایی پرونده

مدارک را دقیق فایل کنید. در متن نامه پیتش به نام هر فایل ساپورت اشاره کنید. لیست پیوستها را در صفحه آخر پتیشن بنویسید. مدارک مهم برای کتگوری نخبگان در دسته NIW  در ادامه لیست شده است:

- مقالات

- کتابها

- اختراعات

- تائید داوری مقالات

- گواهی سخنرانی های کلیدی

- پاسپورت

- سایر مدارکی که اثبات کننده توانایی های شما باشد

- اثبات سایتیشن (پروفایل گوگل اسکالر)

 

✅ هزینه فایل کردن

شما باید هزینه 700 دلار را برای فایل کردن به اداره مهاجرت بپردازید. در صورتی که دسته چک دارید بهتر است از آن استفاده فرمائید و اگر قصد دارید با کردیت کارت پرداخت نمائید فرم G-1450  را از لینک زیر دریافت و بر اساس دستوالعمل پرداخت نمائید. در این صورت باید فرم را در بالای پرونده قرار دهید و سپس پست نمائید. اگر وکیل برای پرونده دارید ایشان بعد از دریافت هزینه، بجای شما پرداخت را انجام میدهد.

https://www.uscis.gov/pay-with-a-credit-card

 

✅ ثبت نهایی

بعد از ثبت پرونده یک نوتیس به آدرسی که در فرم 140 اعلام داشته اید برای شما ارسال میشود. در آن فرم دو نکته مهم است که باید بدان توجه نمائید. تاریخ ثبت یا همان Priority Date که در جدول ماهیانه ویزا بولتن وضعیت کارنت بودن شما به این تاریخ وابسته است. 

همچنین شماره پرونده میتوان در فایل نوتیس مشاهده کرد. پس از دریافت شماره پرونده، میتوانید از طریق لینک زیر همواره وضعیت پرونده خود را چک نمائید.

لینک بررسی وضعیت پرونده

 

در حال حاضر بین 1 ماه تا چند سال طول میکشد تا جواب نهایی برای یک درخواست صادر شود. اگر عجله برای بررسی دارید میتوانید با پرداخت 2500 دلار درخواست Premium Process بدهید. در این صورت پرونده شما در عرض کمتر از یک ماه بررسی خواهد شد. البته Premium Process همیشه برای همه کیس ها فعال نیست. در زمان نوشتن این مطلب این پروسه برای متقاضیان NIW  فعال است.

 

نتیجه:


در پایان بررسی پرونده سه نتیجه معمولا به دست می آید.

1- کیس اپرو شد

2- کیس رد شد

3- نیاز به شواهد بیشتر دارد Request For Evidence (RFE).

 

- در صورتی که کیس شما اپرو شود بر اساس اینکه شما در داخل و یا خارج آمریکا هستید باید مراحل متفاوتی برای دریافت گرین کارت را طی کنید. این مراحل در سایت پیش از این توضیح داده شده اند.

- در صورتی که پرونده شما Request For Evidence (RFE) شد باید با بررسی دقیق پرونده به سوالات آفیسر پاسخ دهید تا پرونده دوباره در جریان قرار گیرد. این یک اتفاق معمول است و اگر در این وضعیت قرار گرفتید نگران نباشید. با اعتماد بنفس پرونده را بررسی نمائید و نواقض را برطرف کنید.

 - در صورتی که کیس رد شود بعد از تقویت آن را دوباره ثبت کنید.


 

توجه مهم:

تقریبا مرحل بالا همگی توسط خود متقاضی انجام میشود و وکیل به عنوان راهنما در کنار شما است. مهمترین بخش کار وکیل نوشتن پتیشن بر اساس توضیحات شما است. در پایان نیز پرونده توسط وکیل به اداره مهاجرت ارسال شده و هزینه اداره مهاجرت نیز توسط وکیل پرداخته میشود.

 

توصیه به شما:

در صورتی که خودتان در آمریکا هستید و یا فردی را در آمریکا دارید (دوست، آشنا) که بتواند بجای شما پرداخت هزینه را انجام دهد بدون شک خودتان مسیر را پیش ببرید و اگر فرصت کافی ندارید تنها برای نوشتن پتیشن از یک فرد باتجربه کمک بگیرید.

 

به دلیل طولانی شدن پروسه ویزا در گرین کارت نخبگان از سپتامبر سال 2023  توصیه میکنم تا خودتان اقدام به فایل کردن نمائید.

در صورتی که موفق به دریافت اپروال از اداره مهاجرت شدید و خارج از آمریکا بسر میبرید وارد مرحله بعدی به نام IV میشوید که میتوانید خودتان و یا با وکیل پیش بروید. وکلا برای این مرحله قرار داد جدید با شما میبندند. در حال حاضر اغلب دوستان خودشان این مرحله را پیش میبرند. در لینک زیر و پستهای زیادی راهنمایی لازم برای این مرحله ثبت شده است.

ارسال مدارک نخبگان به NVC

خدمات مرحله دوم گرین کارت نخبگان

 

برای دوستانی که بعد از اپرو شدن در داخل خاک آمریکا به سر میبرند به زودی راهنمای جامع در این سایت ثبت میشود تا بتوانند خودشان و بدون وکیل مسیر را ادامه دهند.

 

از دوستان صاحبنظر هم تقاضا دارم با نظراتشان در پایین همین نوشته به دوستان و هموطنان خود کمک کنند.

در صورتی که سوالی در این رابطه دارید در همینجا بپرسید.

سالم باشید

 ✅ گرین کارت نخبگان | مشاوره EB1 EB2 NIW

ارزیابیمشاوره اختصاصی - درخواست سرویس

Social Icons

6 پاسخ

توسط
چیزی که من متوجه شدم تو کل فرایند وکیل فقط راهنمایی میکنه و جمع بندی مدرک انجام میده و 4000 دلار داره میگیره. بقیه رو خودمون باید انجام بدیم
توسط
تو گروه تلگرام هم که کارمندای ایرانی چن اداره می‌کنند با بعضی ها قیمت بالاتر قرار داد بستند
توسط
دقیقا.
امروز تو گروه تلگرام فارسی کارمندای ایرانی  وکیل چن اعلام کردند چرا ارزیابی ارسال نمیشه.
دیگه با این شرایط وکیل گرفتن پول دور ریختنه
توسط
سلام
میشه اون گروه تلگرامی که کارمندای ایرانی چن اداره می‌کنند را بما معرفی کنید؟
سپاس
توسط
بسیار عالی. خیلی ممنون از لطف شما.

برای EB-1 هم همین مسیر رو پیشنهاد میدین یا اون رو با وکیل طی کنیم بهتر هستش؟
توسط
با درود و احترام

تقریبا مسیر برابری است منتهی در بخش پتیشن لتر باید خیلی بیشتر کار بشه تا فرد متقاضی به عنوان یک فرد با توانایی های فوق العاده اثبات شود. به همین نسبت در بخش مدارک هم باید قوی تر عمل کرد. در اغلب موارد بازتابهای رسانه ای فعالیتهای فرد متقاضی به پرونده باید پیوست شود کاری که در بخش NIW  نیاز نبود.

در مورد EB1 که از طریق علمی اقدام میشود، داشتن سوابق تدریس، رتبه های علمی دانشگاهی، سوپروایزری در رده های ارشد و دکتری خیلی میتونه اثر بزاره ولی در سطح NIW  این موارد حیاتی نبود.

سالم باشید
توسط
سلام
مراحلی که دکتر فرهاد فرمودند کاملا صحیح هست.
ولی بدون داشتن یک نمونه تکمیل شده از پتيشن اپرو شده در حوزه کاری خودتون، کار زمانبر هست و شاید چندین بار رفت و برگشت داشته باشد و باعث اتلاف وقت و استرس بشه
حتما نمونه  را از جایی دریافت کنید
توسط
عرض درود و احترام

تا یک ماه پیش هر کسی با من صحبت میکرد میگفتم وکیل بگیره ولی بعد از اینکه وضعیت تغییر کرد و مدت زمان ویزا شدن عملا افزایش قابل توجهی یافت توصیه کردم تا خودشان پیش ببرند تا هزینه زیاد وکیل را ندهند. برای یک دانشجوی دکتری یا یک استادیار در ایران پرداخت 4000 دلار خیلی هست و میتونه روی زندگی اونها اثر بزاره.

در مورد پتیشن کاملا با شما موافق هستم. به عنوان مثال دوستی که دانشیار با سایتیشن 3 هزار بود به دلیل کاورلتر بد نوشته شده در تلنت استرالیا رد میشه و فردی با سایتیشن 300 پذیرفته میشه.

هر چند اعتقاد دارم نود درصد کار پتیشن است ولی عملا در ماههای اخیر پرونده دوستانی را مطالعه کردم که از یک وکیل معروف بود و بخش بزرگی از پتیشن لتر کپی پیست شده بود.

در مورد این مشکل هم راهکار سایر کشورهای را پیشنهاد میدم:

1- مطالعه پتیشن دوستان نزدیک و اقدام بر آن اساس

2- سپردن کار به دوستانی که پیش از این در رشته نزدیک اپرو شدند با هزینه خیلی کمتر (چینی ها و هندی ها با هزینه بین 800 تا 1500 دلار به صورت فول ریفاند اینکار رو میکنند).

در هر صورت نوشتن یک کاورلتر برای ویزای توریستی کانادا نیز سختی های خاص خودش را دارد چه برسه به پتیشن لتر برای نخبگان.

امیدوارم به زودی زود بک لاگ و محدودیت کمتر شود و مسیر ویزای دوستان سریعتر پیش برود.

سالم باشید
توسط
خیلی کمک کرد.
ممنون
توسط
خیلی ممنونم. امکانش هست مراحل متفاوتی که اقدام برای NIW برای متخصصین و مدیران (با مدرک دانشگاهی) با این روش آکادمیک (که براساس مقالات و سایتیشن است) رو بفرمایید؟ اینکه چه مدارک دیگری برای اون حالت نیاز هست و ...
توسط
با درود و احترام
NIW  برای کارآفرینان و سایر متخصصان روش ویژه ای دارد  که در اولین فرصت ممکن  برای راهنمای آن مسیر هم مقاله خواهیم نوشت.

سالم باشید
توسط
ممنون از سایت خوبتون

پس با این وجود بهتره ما اول مدرک رو ارزیابی کنیم و بعد تصمیم بگیریم چطور مسیر رو پیش ببریم؟
درسته؟
توسط
با درود و احترام

بله بهترین کار این هست اول مدارک مورد نیاز رو تهیه کنید بخصوص ارزیابی مدرک.
سالم باشید

✅ پاسخ دهی و یا مشاوره ویژه: سریع، دقیق، اختصاصی

مرحله دوم گرین کارت نخبگان آمریکا

مشاهده تجربه دوستان در کار با بامهاجر

ویزای تحصیلی: پذیرش و ویزا

ویزای توریستی کانادا: در پنل پیشرفته مهاجرتی دانشنامه بامهاجر

مشاوره برای مصاحبه سفارت آمریکا

ویزای توریستی آمریکا: در پنل پیشرفته مهاجرتی دانشنامه بامهاجر

پنل پشتیبانی آنلاین برندگان لاتاری

استارت آپ کانادا

سوپروایزر ویژه گرین کارت نخبگان

پشتیبانی از گرین کارت خانوادگی

سوالات مشابه

1 پاسخ
مطرح شده 28 فوریه 2024 توسط کابر مهمان
1 پاسخ
1 پاسخ
مطرح شده 16 مارس 2024 توسط کابر مهمان
1 پاسخ
مطرح شده دسامبر 21, 2023 توسط کابر مهمان
1 پاسخ
مطرح شده سپتامبر 13, 2023 توسط ناصر
1 پاسخ
مطرح شده آگوست 18, 2023 توسط کابر مهمان
1 پاسخ
مطرح شده نوامبر 10, 2023 توسط کابر مهمان
1 پاسخ
مطرح شده نوامبر 28, 2023 توسط کابر مهمان
1 پاسخ
مطرح شده دسامبر 11, 2023 توسط کابر مهمان
1 پاسخ
مطرح شده سپتامبر 13, 2023 توسط زهرا
1 پاسخ
مطرح شده 19 می 2024 توسط کابر مهمان
2 پاسخ
مطرح شده سپتامبر 16, 2023 توسط کابر مهمان
1 پاسخ
مطرح شده دسامبر 11, 2023 توسط کابر مهمان
2 پاسخ
مطرح شده نوامبر 7, 2023 توسط کابر مهمان
1 پاسخ
مطرح شده دسامبر 14, 2023 توسط کابر مهمان
1 پاسخ
مطرح شده نوامبر 20, 2023 توسط SGD
7 پاسخ

به بزرگترین دانشنامه آنلاین مهاجران ایرانی خوش آمدید. این جا میتونی برای حل مشکلت سوال بپرسی و اگر تونستی به سوالات سایرین هم جواب بدهید تا مشکلشون حل بشه. همه ما اینجا به هم کمک میکنیم.

ثبت درخواست

پشتیبانی واتساپ

پشتیبانی تلگرام

رزرو وقت مشاوره آنلاین

تماس با ما       ارزیابی تخصصی

دانشنامه آنلاین با مهاجر Sticky Banner
X مشاوره ویژه
X
...