توسط

مسیر مهاجرت نخبگان در ده مرحله از صفر تا پایان
مسیری که امروز برای شما ترسیم شده است کاملترین نقشه راه برای مهاجرت نخبگان، محققان و اساتید دانشگاهها و هنرمندان و ورزشکاران تراز اول به آمریکا است. این نقشه مسیر بهترین کمک برای شما است تا با دانش در این مسیر گام بردارید. رمانبندی ها در این مسیر با توجه به شرایط گاهی به روز رسانی میشوند.
با ما همراه باشید تا از شرایط و زمانبندی تقریبی برای اپلای گرین کارت نخبگان آمریکا مطلع شوید.

ارزیابیمشاوره اختصاصی - درخواست سرویس

Social Icons

11 پاسخ

توسط
ویرایش شده توسط

مرحله 1: آیا شرایط لازم را دارید؟ (به روز رسانی 17 سپتامبر 2023)
ویزای مهاجرتی نخبگان آمریکا مناسب افراد مشهور جهانی از نظر علمی، ورزشی و یا هنری میباشد. شما برای به دست آوردن اقامت آمریکا بر اساس دسته بندی نخبگان باید در یکی از دسته های زیر قرار گیرید:

EB1
EB2-NIW

این دو دسته بندی که نیاز به جاب آفر هم ندارند به گونه ای پیاده سازی شده اند که در جهت حفظ منابع ملی ایلات متحده آمریکا بوده و در صورت داشتن شرایط فرد متقاضی اقامت دائم آمریکا را کسب خواهد کرد.

برای اقدام شما بایستی از نظر علمی، ورزشی و یا هنری فردی موفق و سرشناس در سطح ملی و بین المللی بوده و مدارک لازم از قبیل جوایز، فیلم ها، مقالات، مدارک تحصیلی و … را برای اثبات به ادراه مهاجرت ارسال نمایئد. در این روش امکان ثبت پرونده و درخواست بدون داشتن وکیل و یا با وکیل امکانپذیر است. 

اگر بخواهید با وکیل پیش بروید هزینه های نسبتا زیادی خواهد داشت که میتوانید در این لینک با این هزینه ها هم آشنا شوید. داشتن مدرک دکتری برای محققان در این روش بسیار مهم است. البته کیس های کمی هم با فوق لیسانس بسیار قوی هم موفق به کسب این گرین کارت شده اند.

نکته مهم:  کتگوری NIW فقط برای محققان علمی است ولی در کتگوری EB1 علاوه بر محققان، هنرمندان و ورزشکاران تراز اول هم میتوانند اقدام کنند.

متقاضیان کتگوری NIW  اگر خودتان قصد فایل کردن دارید و یا وکیل گرفتید این مقاله را مطالعه نمایند.

توسط

مرحله 2: ارسال روزمه به وکیل جهت بررسی و یا اقدام توسط خود شما (این بخش از 17 سپتامبر 2023 به روز رسانی شد)


در این مرحله شما میتوانید انتخاب کنید که خودتان مسیر را پیش ببرید و یا از یک وکیل و یا مشاوره کمک بگیرید.

در حال حاضر به متقاضیان بخصوص آنها که در آمریکا، کانادا و یا سایر کشورها بجز ایران هستند توصیه میکنیم خودشان فایل کنند و هزینه وکیل ندهند. 

دوستانی هم که در ایران حضور دارند در صورتی که یک دوست و یا آشنا بتواند پرداخت در اداره مهاجرت را بجای آنها انجام دهد بهتر است که خودشان فایل کنند. با توجه به ویزا بولتن و ترافیک بالای درخواست در کتگوری نخبگان از سرتاسر جهان پروسه شروع تا ویزا فراتر از سه سال شده است و از یک طرف وکلا کار خاصی برای شما انجام نمیدهند و بیش از 90 درصد کار برعهده خودتان میباشد و وقت و انرژی زیادی از شما خواهند گرفت که در نهایت متوجه میشوید اگر خودتان فایل میکردید اشتباه هم کمتر بود. ما اعتقاد داریم نخبگان از پس یک فایل کردن ساده بر می آیند. این پروسه گاهی از اپلای دانشجویی هم ساده تر است.

در صورتی که بخواهید خودتان فایل کنید در همین سایت سوالای دارید مطرح فرمائید. ما در اولین فرصت به آنها پاسخ میدهیم.

لیست وکیل مهاجرتی  متخصص در حوزه نخبگان.

معمولا وکلا به چند صورت به شما جواب میدهند.

رزومه شما قابل ادامه دادن نیست و قبول نمیکنند
رزومه شما خوب هست و با قیمتی معین قبول میکنند
رزومه شما خیلی خوب است و به شرط گارانتی قبول میکنند.

ادراه مهاجرت تصمیم گیرنده اصلی برای پرونده شما خواهد بود. سه نتیجه رایج بعد از بررسی پرونده:

- تائید

- رد

- درخواست شواهد و مدارک بیشتر

در صورت رد میتوانید دوباره اپلای کنید. در صورت درخواست شواهد میتوانید به آنها پاسخ دهید و یا دوباره اپلای کنید. در حال حاضر بیش از 90 درصد پرونده ها که کامل ارسال میشه تائید میشوند.

شما میتوانید برای بررسی اولیه و مشاهده درصد شانس از لینکهای زیر هم کمک بگیرید.

ارزیابی آنلاین هوشمند و خودکار

ارزیابی توسط تیم با مهاجر

توسط
سلام وقت بخیر من می خوام برای ارزیابی اولیه و رایگان رزومه ام ایمیل به وکیل بزنم. می تونم همزمان به چند تا وکیل ایمیل بزنم که بالاخره یکیشون زودتر جواب بده؟ و این که کسی هست یه سمپل خوب برای این ایمل داشته باشه؟
مرسی
توسط
درود و احترام
حتما به چند وکیل همزمان ایمیل بزنید. رزومه رو هم پیوست کنید و بهترین آفر را قبول کنید.
سالم باشید.
توسط

مرحله 3: آماده سازی مدارک
در شروع باید مدارک لازم را برای ثبت در اداره مهاجرت آماده نمائید. برای محققان و دانشمندان مهمترین مدارک به شرح ذیل است. برای هنرمندان و ورزشکاران نیز بر اساس شرایط جوایز و مدالها ثبت شوند.
لیست مهمترین مدارک برای محققان و دانشمندان
1- مدارک تحصیلی معادل سازی شده توسط یک موسسه مورد تائید اداره مهاجرت آمریکا (اگر خارج از آمریکا مدرک دکتری خود را کسب کرده باشید آن را باید جهت معادل سازی ارسال نمائید.
2- ریز نمرات و مدارک تحصیلی قبلی (ارشد و کارشناسی) به همراه ترجمه
3- رزومه کاری و علمی
4- لینک پروفایل گوگل اسکالر به همراه سایتیشنها که بهتر است کمتر از 50 نباشد. البته در زمانها و رشته های مختلف متفاوت است. هرچه سایتشنهای بالاتر و قوی تری داشته باشید شانس شما در موفقیت بیشتر میشود. البته که افرادی با سایتیشن بالای 2000 ریجکت شده گاهی و گاهی نیز فردی با ساتیشن 30 موفق بود. مراقب تقلب و شرکتهایی که سایتیشن را به صورت مصنوعی بالا میبرند باشید. یک بار اشتباه برای همیشه محروم میشوید.
5- مدارک مربوط به داوری مقالات در نشریات مهم
6- نامه ریکامندر (بهتر است حداقل 2 تا باشد و یکی هم آمریکایی باشد)
7- لیست مقالات و کتابهای مهم (مقالات منفرانس مهم نیست)
8- جوایز ارشمند بین المللی (جوایز داخل دانشگاهی یا دانشجویی مهم نیستند)
9- پتیشن یا کاورلتر که شایستگی های شما را نشان میدهد. بین 15 تا 40 صفحه.
10- مدارک تکمیلی همچون پاسپورت و مدارک شناسایی
اینها مهمترین مدارک بوده اند و البته در برخی از کیس ها با توجه به نظر وکیل برخی از مدارک اضافه یا کم میشوند.

11- چند فرم استاندارد مثل 140 و ..

پروسه آماده سازی مدارک معمولا بین 1 تا چندین ماه به صورت زمانبر میبرد. حتی اگر وکیل هم بگیرید همه موارد فوق را باید خودتان انجام دهید. حتی برای مورد شماره 9 نیز وکیل از شما یک توضیح چندین صفحه ای خواهد خواست و تنها اظهارات شما را در پتیشن خودش کپی میکند.

توسط

مرحله 4: ارسال مدارک به اداره مهاجرت USCIS

بعد از اینکه مدارک شما تکمیل شد  فرمهای خاصی که در سایت ادراه مهاجرت لیست شده را تکمیل و امضا بزنید. این فرمها با دقت تکمیل شوند. این فرمها حتی اگر وکیل هم داشته باشید توسط شما باید تکمیل شوند و در پرونده شما قرار گیرد.

در زمان ارسال پرونده باید یک چک (چک از حساب بانکی داخل آمریکا) به حساب اداره مهاجرت به ارش 700 دلار ارسال شود. همچنین شما میتوانید از کردیت کارت آمریکایی برای این منظور استفاده فرمائید که در این صورت باید فرم G-1450 را تکمیل کنید. اگر دوستی از آمریکا دارید به راحتی این کار انجام میشود . ادراه مهاجرت هم بلافاصله بعد از دریافت مدارک یک کد رهگیری برای شما ارسال میکند که شما با در اختیار داشتن آن کد و از طریق سایت زیر میتوانید پروسه پرونده خود را زیر نظر داشته باشید. معمولا پروسه ارسال تا ثبت حدود 1 تا 2 ماه بطول می انجامد.

تاریخ ثبت پرونده شما تاریخ اقدام است. دوستان از ایران سعی کنند یک آدرس در آمریکا را معرفی کنند تا نامه راحتتر به دستشان برسد.

سایت رهگیری وضعیت پرونده مهاجرتی شما از طریق لینک زیر خواهد بود.
https://egov.uscis.gov/casestatus/landing.do

توسط

مرحله 5: انتظار تا بررسی و کسب نتیجه
در این مرحله تنها کار صبر است. البته گاهی اداره مهاجرت هزینه ای بیشتر از شما دریافت میکند تا پرونده شما سریعتر بررسی شود. این هزینه در حال حاضر 2500 دلار است. میتوانید این پول را ندهید و بیشتر صبر کنید.
پرونده های ایرانی معمولا به یکی از سنترهای تگزاس و یا نبرسکا ارسال میشوند که پروسه ای بین 6 ماه تا 1 سال و گاهی بیشتر هم در آنها ثبت شده. نتیجه به سه صورت در سایت اعلام و برای وکیل شما ارسال میشود:
1- رد کامل _ریجکت)
2- REF  یا درخواست شواهد و مدارک بیشتر
3- تائید.
اگر رد شده و یا نیاز به مدارک بیشتر داشته باشید این وکیل هست که به شما یاری خواهد رساند برای ادامه. نباید نا امید شوید.
اگر پرونده شما تائید شد به مرحله بعد میروید.

توسط
ویرایش شده توسط

مرحله 6: انتقال پرونده به ان وی سی NVC

اگر پرونده شما در مرحله قبل تائید شده باشید به زودی یک نامه اپروال برای شما و وکیلتان ارسال میشود. این نامه به معنی ویزا نیست ولی باید آن را در جای خوب نگه داشته باشید. فایل آن کافی است و نیاز به هاردکپی نیست.
بعد از تائید پرونده شما به وزارت امور خارجه در بخش صدور ویزا ارسال میشود. نام مرکز صدور ویزا NVC  است. پروسه انتقال در حال حاضر بین 1 تا چند ماه به طول میکشد. بعد از اتمام پروسه انتقال یک نامه ولکام از ان وی سی به ایمیل شما و وکیلتان ارسال میشود که نام سفارت محل مصاحبه و نیز یک فیش پرداختی به ازای هر نفر 345 دلار برایتان ارسال میشود. باید در این مرحله هزینه ها از یک حساب داخل آمریکا پرداخت شود تا بعد از آن فرم دی اس 260 که مهمترین فرم مهاجرتی آمریکا است برایتان باز شود تا بتوانید وارد مرحله بعد شود.
توجه: پس از دریافت این نامه قرار داد شما با وکیل به اتمام رسیده و در صورتی که بخواهید با وکیل ادامه دهید باید قرار داد مجددی با او ببندید. نام این مرحله IVP  است. اغلب ایرانی ها با جستجو و مطالعه کار خود را پیش میبرند و اصلا نیاز به وکیل در این مرحله نیست و ما هم توصیه نمیکنیم. در صورت نیاز به راهنمایی در سایت با مهاجر بپرسید تا افراد با تجربه به یاری شما بیایند.

توسط

مرحله 7: تکمیل فرم 260 و ارسال مدارک به ان وی سی
بعد از اینکه موفق به پرداخت هزینه ان وی سی شدید باید فرم DS-260 را با دقت برای هر یک از اعضا خانواده تکمیل کنید. راهنمای تکمیل فرم در سایت قرار داده شده است.
بعد از تکمیل فرم مدارک خواسته شده را باید با پست برای ان وی سی ارسال فرمائید. توجه نمائید برخلاف سایر بخشها مثل لاتاری در بخش نخبگان باید مدرک حتما پستی ارسال شود. شما میتوانید از پستهای سریع هم استفاده کنید. اما مهمترین مدارکی که باید پست شونده به شرح ذیل هستند:
تائیدیه فرم 260
تائیدیه فیش پرداختی
کپی اصل و ترجمه شناسنامه ها
کپی اصل و ترحمه قباله ازوداج و طلاق
کپی اصل و ترجمه کارت پایان خدمت
کپی مدرک دکتری
کاور شیت
به هیچ عنوان مدارک اصلی را نفرستید. توصیه میشود پرینتها رنگی باشند.
پس از ارسال مدارک به ان وی سی باید بین 3 تا 8 هفته صبر کنید تا مدارک شما بررسی شده و ایمیل تائید را دریافت نمائید.
 

توسط
سلام ببخشید کاور شیت رو چجوری باید درست کنیم؟
توسط
با درود و احترام
در نامه ولکام لتر شما قرار دارد.

سالم باشید
توسط
سلام نام سفارتخانه کجا دقیقا ذکر شده
توسط

مرحله 8: منتظر مصاحبه باشید و کارت واکسن بین المللی خود را آماده کنید.
بعد از دریافت ایمیل تائید در دریافت مدارک که به اصطلاح دی کیو DQ  گفته میشود شما باید به مدت نامشخص منتظر وقت سفارت باشید. گاهی 4 ماه و گاهی تا یک سال و شاید بیشتر باید منتظر وقت مصاحبه باشید.
قبل از مصاحبه باید در کشور مورد نظر تست های مدیکال را انجام دهید. توصیه میکنم بخشی از آن را در ایران انجام دهید. البته تست های پزشکی ایران مورد تائید آنها نیست ولی شما میتوانید واکسنها را در ایران در یکی از مرکز زیر بزنید تا از نظر وقت و هزینه برای شما صرفه جویی هم شود.
انستیتو پاستور
مراکز اصلی هلال احمر
کلنیک 16 آذر تهران
مراکز فوق با تزریق واکسن به شما کارت واکسیناسیون بین المللی خواهند داد و از این رو کار شما تسهیل خواهد یافت.
در روز مصاحبه اصل مدارکی که قبلا پست کرده یاد به همراه آخرین رزومه همراه داشته باشید.

توسط
خیلی ممنون از توضیحاتتون
آیا وقت سفارت در این مرحله بصورت خودکار به ما داده میشود یا باید خودمان از طریق سایت سفارت‌ها اقدام کنیم؟ چون شنیدم یه سری از افراد برای ویزای دانشجویی از ربات برای گرفتن وقت سفارت استفاده میکنن و پروسشون خیلی سریع‌تر طی میشه.
توسط
درود و احترام
فقط برای ویزاهای غیرمهاجرتی باید خودتون وقت بگیرید. برای ویزاهای مهاجرتی مثل لاتاری، NIW ,... سفارت به شما وقت اختصاص خواهد داد.

سالم باشید
توسط

مرحله 9: مصاحبه و صدور ویزا
 روز مصاحبه به لباس رسمی و حداقل 15 دقیقه قبل از ساعت در سفارت حضور داشته باشید. مصاحبه به زبان های فارسی و یا انگلیسی در کشورهای اطراف ایران انجام میشود. معمولا در اغلب موارد برای ایرانی ها یک ضرب ویزا صادر نمیشود. اغلب ایرانی ها در این مرحله وارد فاز AP میشوند و تا مدتها باید منتظر ویزای آمریکا باقی بمانند.

بعد از اتمام دوری AP که از چند ماه تا بالای یک سال طول میکشد شما ویزای آمریکا را دریافت خواهید کرد و میتوانید وارد خاک آمریکا شودید

توسط

مرحله 10: ورود به خاک آمریکا
پس از اینکه ویزای شما صادر گردیده تا یک مدت مشخصی فرصت دارید تا وارد خاک آمریکا شوید. شما باید به ازای هر نفر 220 دلار در مرز برای صدور گرین کارت هم پرداخت نمائید. گرین کارت بین 2 هفته تا چند ماه به دست شما خواهد رسید.
مسیری که گفته شد یک مسیر مشخص برای افرادی است که قصد دریافت ویزای نخبگان را دارند. در صورتی که در این مسیر سوالی داشتید در بخش پرسش و پاسخ سایت ارسال فرمائید. افراد با تجربه بدون هر گونه چشم داشتی به شما کمک میکنند.

توسط
عالی بود. سپاس
توسط
سپاس بابت ذکر دقیق مراحل کسب ویزای نخبگان.

فقط خواستم نکته ای رو اضافه کنم. اگر بابت پرداخت هزینه ها از داخل آمریکا مشکلی براتون وجود نداره، الزاما نیازی به وکیل ندارید. اگر رزومه و دستاوردهای قوی دارید با کمی وقت گذاشتن و جستجوی اینترنتی میتونید تمام مدارک رو خودتون تهیه کنید و اپلیکیشن خوبی هم درست کنید.

این تجربه شخصی من هست و تنها با پرداخت هزینه های بررسی بدون هیچ مشکلی و به صورت یکضرب اپروال رو گرفتم.

سالم و موفق باشید.
توسط
درود‌ مرسی بابت راهنمایی خوبتون
توسط
عالی بود ممنون از وقتی که گذاشتید
توسط
سلام اگر دکترا دفاع نکرده باشیم چطور؟
توسط
درود بر شما
بله امکان اپلای هست.
سالم باشید
توسط
سلام و وقت بخیرو سپاس
چند سوال برای من پیش آمد:
آیا همزمان با ویزای دانشجویی فرد می تواند برای این ویزا درخواست بده یا در ویزای دانشجویی او خلل ایجاد میشه؟
آیا همزمان با ویزای دانشجویی و درخواست برای این ویزا فرد می تونه لاتاری هم ثبت نام کنه؟
آیا مدارک تحصیلی باید آزادسازی شده باشند یا با مدارک وریز نمرات موقت هم میشه کار راپیش برد؟
و اینکه برخی وکلا می گن با لابی کردن و صحبت با ماموران سفارت میتونن پذیرش پرونده را بگیرن چطور هست درست می گن؟
توسط
درود بر شما
بله شما میتونید همزمان با دانشجویی درخواست بدید.
لاتاری با هیچ نوع ویزایی تضاد نداره.
مدرک باید ترجمه بشه و اصل مدرک باید در سفارت رویت شود.
و اونهایی که شما فرمودید کلاهبردارن گولشون رو نخورید.
سالم باشید

✅ پاسخ دهی و یا مشاوره ویژه: سریع، دقیق، اختصاصی

مرحله دوم گرین کارت نخبگان آمریکا

مشاهده تجربه دوستان در کار با بامهاجر

ویزای تحصیلی: پذیرش و ویزا

ویزای توریستی کانادا: در پنل پیشرفته مهاجرتی دانشنامه بامهاجر

مشاوره برای مصاحبه سفارت آمریکا

ویزای توریستی آمریکا: در پنل پیشرفته مهاجرتی دانشنامه بامهاجر

پنل پشتیبانی آنلاین برندگان لاتاری

استارت آپ کانادا

سوپروایزر ویژه گرین کارت نخبگان

پشتیبانی از گرین کارت خانوادگی

سوالات مشابه

3 پاسخ
مطرح شده فوریه 9, 2023 توسط کابر مهمان
1 پاسخ
مطرح شده آگوست 2, 2023 توسط کابر مهمان
1 پاسخ
1 پاسخ
مطرح شده دسامبر 9, 2023 توسط کابر مهمان
2 پاسخ
1 پاسخ
مطرح شده 15 آپریل 2024 توسط کابر مهمان
2 پاسخ
مطرح شده اکتبر 12, 2023 توسط کابر مهمان
1 پاسخ
مطرح شده 24 ژوئن 2024 توسط کابر مهمان
1 پاسخ
مطرح شده اکتبر 7, 2023 توسط کابر مهمان
1 پاسخ
مطرح شده نوامبر 13, 2023 توسط کابر مهمان
1 پاسخ
مطرح شده آگوست 18, 2023 توسط کابر مهمان
1 پاسخ
1 پاسخ
مطرح شده 21 آپریل 2024 توسط کابر مهمان
1 پاسخ
مطرح شده دسامبر 6, 2023 توسط کابر مهمان

به بزرگترین دانشنامه آنلاین مهاجران ایرانی خوش آمدید. این جا میتونی برای حل مشکلت سوال بپرسی و اگر تونستی به سوالات سایرین هم جواب بدهید تا مشکلشون حل بشه. همه ما اینجا به هم کمک میکنیم.

ثبت درخواست

پشتیبانی واتساپ

پشتیبانی تلگرام

رزرو وقت مشاوره آنلاین

تماس با ما       ارزیابی تخصصی

دانشنامه آنلاین با مهاجر Sticky Banner
X مشاوره ویژه
X
...