توسط

این مقاله ادامه از مقاله قبلی در مورد پذیرش تحصیلی است

قدم دوم: انتخاب دانشگاه و کشور

بعد از انتخاب رشته باید به سراغ یک دانشگاه و کشور و شهر برویم. عوامل زیادی در این مورد برای شما نقش خواهد داشت. مثلا به کدام کشور علاقمند هستید. آیا فقط می خواهید از ایران خارج شوید یا می خواهید آینده ای شاد  هم داشته باشید. ایا میتوانید از پس هزینه های کشوری که انتخاب کرده اید برآیید.

آیا هزینه سفر و رفت آماد به آن کشور برایتان زیاد است؟ آیا دانشگاهی که انتخاب کرده اید امکان قبولی درخواست شما با توجه به سوابق تحصیلی را خواهد داشت؟ آیا های زیادی وجود دارد که باید بدان جواب دهید. دانشگاه خصوصی میخواهید بروید یا دانشگاه با رنکینیگ بالا. آیا بورس نیاز دارید یا خیر. آیا با آب و هوای آن کشور سازگار هستید. آیا تحمل دوری از خانوادره را دارید؟ سعی کنید به همه ایو سوالات پاسخ دهید.

تجربه شخصی من این است که هیچ وقت فقط تمرکز بر روی یک دانشگاه نداشته باشید. شاید شما در پلن خود چند دانشگاه از چند کشور و یا چند دانشگاه از یک کشور را انتخاب کنید. فقط میگویم پلن چندگانه راه شما را ساده تر خواهد کرد.

قدم سوم: آماده سازی خودتان

اخذ پذیرش از هر دانشگاهی نیاز به برخی مدارک و توانمندی خواهد داشت. برخی از دانشگاهها نمرات بالای زیان در آیلتس یا تافل و برخی دیگر هم شاید با آزمون های ساده تر مثل دولینگو یا آزمونهای زبان خودشان پیش بروند. برخی از دانشگاهها برای برخی از رشته های جی آر ای نیاز دارند و برخی راحتتر عمل میکنند. برخی ها با شهریه هستند و برخی رایگان و فول فاند و با بورس. ایا آمادگی اینها را دارید. ایا زبان شما در حدی هست که بتوانید با اعتماد بنفس با استاد صحبت کنید. خیلی از اساتید امروزه از دانشجو میخواهند تا قبل از پذیرش با آنها به صورت اسکایپ حرف بزنند. اگر آماده نستید همین امروز شروع کنید. آیا ایده ای برای نوشتن پروپوزال دارید. خیلی از اساتید از شما یک پروپوزال مناسب میخواهند. نکات در اینجا با توجه به دانشگاهها و کشور های مختلف متفاوت است. مثلا در برخی از رشته های برای پذیرش بهتر است از قبل مقاله منتشر شده داشته باشید و یا حتی در برخی از رشته های مدیریتی سابقه کار هم مهم است.

قدم چهارم: ارسال درخواست پذیرش

برای پذیرش در رشته های مختلف دانشگاهها راهنمای های خاص خود را در وب سایت خود قرار داده اند. معمولا باید در وهله اول مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش در سایت هر دانشگاه مورد بررسی قرار گیرد. مثلا گاهی یک هزینه برای درخواست از شما خواهند خواست و گاهی هم نه.

برخی از دانشگاهها اعلام میکنند که شما باید با یک استاد در دانشکده مربوطه به توافق برسید. پس باید به سایت دانشکده رفته و یکی از اساتیدی که به فیلد و رشته شما نزدیکتر است را بیابید و ایمیل اولیه را برای او ارسال کنید. استاد با شکا مکاتباتی خواهد داشت که میتواند منجر به رد یا پذیرش شما شود. اگر پذیرفته نشدید مایوس نشوید و استاد دیگری بیابید. برخی از دانشگاهها نیز کار را متمرکز انجام میدهند و از شما خواهند خواست تا درخواست پذیرش را در سایت قرار دهید و آنها خودشان با دانشکده مکاتبه خواهند کرد و به شما پاسخ خواهند داد. مهمترین مدارکی که باید برای اخذ پذیرش داشته باشید معمولا به شرح ذیل است.

  • توصیه نامه اساتید دیگر
  • سابقه علمی و شرح مختصر
  • مدارک تحصیلات قبلی ترجمه شده
  • پروپوزال

قدم پنجم: اخذ ویزا

باید بدانید کشورهای مختلف برای اخذ ویزا مراحل متفاوتی دارند که اغلب از مسیر اداره مهاجرت و سفارت آن کشور باید اقدام کردم. باید از قبل بدانید مدارک مهمی شاید از شما برای اخذ ویزا خواسته شود که بهتر است از پیش بدانید. لیست برخی از مهمترین مدارک به شرح ذیل میباشد.

 – تمکن مالی : نامه از بانک به صورت ترجمه شده و یا سند املاک که به نام شما یا اسپاسنر شما میباشد. این نشان دهنده توانایی شما در سکونت در کشور دیگر است.

– گواهی سوء پیشینه که معمولا برخی از کشورهای برای ایرانیان نیاز ندارند

– کارت پایان خدمت از سوی برخی کشورها درخواست میشود

  – سوابق کاری و رزومه

– مدارک تولد، ازدواج و فرزندان

– مدارکی که نشان دهد شما قصد ماندن دائم در کشور مقصد را ندارید. مثلا سابقه بیمه یا هر چیزی که نشان از ارتباط عاطفی و وابستگی به کشور خودتان دارد.

* تا زمانی که ویزای شما صادر نگردید شغل خود را ترک نکنید. همچنین اقدام به فروش لوزام منزل و اعلام عمومی برای رفتن بدون شک فشار را بر روی دوشهای شما بیشتر خواهد کرد. آنچه در این مسیر مهم است صبر و حفظ انگیزه میباشد.

قدم ششم: انتظار و آماده سازی

بعد از ارسال مدارک برای ویزا باید منتظر پاسخ باشید. در این زمان صبر کنید و همچنین با بهبود توانایی زبان و افزایش قدرت مالی سعی کنید تا به شرایط مناسب برسید. تا زمانی که ویزای شما صادر نشد نیاز به اعلام عمومی نیست. خیلی وقتها صدور ویزا میتواند زمانبر باشد..

راهنمایی و مشورت را فراموش نکنید

همواره در این مسیر از افرادی که میتوانند اطلاعات خوبی به شما دهند استفاده کنید. راهنمایی گرفتن به معنی مشارکت دادن در تصمیمات شما نیست. همواره خانواده، دوستان، اساتید دانشگاه و مشاوران تخصصی میتوانند در این مسیر به شما یاری برسانند.

ارزیابیمشاوره اختصاصی - درخواست سرویس

Social Icons

ارسال یک پاسخ

لطفا فارسی تایپ بفرمائید. متشکریم.
نام شما برای نمایش - اختیاری
حریم شخصی : آدرس ایمیل شما محفوظ میماند و برای استفاده های تجاری و تبلیغاتی به کار نمی رود

سوالات مشابه

1 پاسخ
مطرح شده جولای 30, 2023 توسط کابر مهمان
1 پاسخ
مطرح شده آپریل 18, 2023 توسط کابر مهمان
1 پاسخ
مطرح شده اکتبر 17, 2022 توسط کابر مهمان
1 پاسخ
مطرح شده سپتامبر 25, 2023 توسط کابر مهمان
1 پاسخ
1 پاسخ
مطرح شده سپتامبر 8, 2023 توسط کابر مهمان
0 پاسخ
مطرح شده جولای 27, 2023 توسط دانشنامه بامهاجر
1 پاسخ
مطرح شده اکتبر 14, 2022 توسط کابر مهمان
1 پاسخ
1 پاسخ
1 پاسخ
1 پاسخ
مطرح شده جولای 14, 2023 توسط کابر مهمان

به بزرگترین دانشنامه آنلاین مهاجران ایرانی خوش آمدید. این جا میتونی برای حل مشکلت سوال بپرسی و اگر تونستی به سوالات سایرین هم جواب بدهید تا مشکلشون حل بشه. همه ما اینجا به هم کمک میکنیم.

ثبت درخواست

پشتیبانی واتساپ

پشتیبانی تلگرام

رزرو وقت مشاوره آنلاین

تماس با ما       ارزیابی تخصصی

دانشنامه آنلاین با مهاجر Sticky Banner
X مشاوره ویژه
X
...