توسط

بسیاری از کشورهای مهاجر پذیر در سالهای اخیر اقدام به جذب مهاجران با استعداد های مختلف نمودند. کما اینکه با این روش علاوه بر جذب مهاجر به اقتصاد و زیر بناهای تکنولوژی این کشورهای نیز کمک شده است. در این بین کانادا به عنوان یکی از مهاجر پذیر ترین کشورهای در دنیا نیز اقدام به جذب مهاجران از این طریق نموده است. کسانی که موفق به اخذ شرایط ویزای استارت آپی گردند به راحتی اقامت دائم و سپس شهروندی نیز به آنها اهدا خواهد شد.

در این مقاله سعی داریم تا مراحل اصلی اخذ ویزای استارت آپی در کاناد را که امروزه حتی یک رقیب جدی برای مهاجرت تحصیلی بدل شده است را به شما نشان دهیم. بسیاری از افراد حتی در این مسیر بدون داشتن وکیل و تنها با استفاده از مطالعه و راهنمایی افراد کار باتجربه قدم برداشته و چه بسا در این مسیر موفق نیز شده اند. ما سعی داریم تا شما را در این مقاله با این مسیر مهم در کسب اقامت دائم و شهروندی کانادا آشنا سازیم. شاید شما هم بتوانید خودتان اقدام کنید.

مزایای ویزای استارت آپ

این نوع ویزای از نظر هزینه ها و در صورتی که توسط خود فرد اقدام شود میتواند بسیار کمتر از سایر روشها باشد. همچنین در این نوع ویزا خانواده فرد و فرزندان نیز بلافاصله موفق به اخذ دریافت اقامت دائم کانادا شده و میتوانند از تسهیلات زندگی در کانادا بهره ببرند.

مرحله اول: بررسی پیش نیازها

آیا شما برای اقدام در جهت اخذ ویزای کاناد پیش نیازهای لازم را دارید؟ مهمترین پیش نیاز برای اخذ این نوع ویزا داشتن مدرک زبان. میباشد. البته که در سایت اداره مهاجرت کانادا همه ساله تغییراتی در نمره زبان مورد نیاز اعلام میشود ولی این نوع ویزا نیازمند به داشتن حداقل نمره زبان خواهد داشت. به عنوان مثال اکنون که این مقاله نوشته میشود نمره حداقل CLB5 در مهارتهای چهارگانه زبان شامل رایتنیگ، لیسنینگ، اسپیکینگ و ریدیننگ مورد نیاز است. شما معمولا نمره زبان را باید همراه با درخواست ویزا ثبت نمائید.

داشتن تمکن مالی شامل پول نقد یا اسناد ملکی بر اساس تعداد افراد خانواده در زمان ثبت درخواست ویزا یکی دیگر از نکات مهم در پیش نیاز ها میباشد. شما باید قادر باشید تا توان مالی خود را به اثبات برسانید. به عنوان مثال یک خانواده ۳ نفره در حال حاضر نیاز به نشان داده تمکن مالی به میزان تقریبا بیست هزار دلار کانادا است. جزئیات این جدول به شرح ذیل است. البته با توجه به بروز رسانی های مداوم بهتر است همواره از طریق سایت اداره مهاجرت چک نمائید.

تعداد افراد خانواده تمکن مالی مورد نیاز به دلار کانادا
۱ $۱۳,۲۱۳
۲ $۱۶,۴۴۹
۳ $۲۰,۲۲۲
۴ $۲۴,۵۵۳
۵ $۲۷,۸۴۷
۶ $۳۱,۴۰۷
۷ $۳۴,۹۶۷
برای هر نفر اضافه $۳,۵۶۰

مرحله دوم: داشتن ایده

ویزای استارت آپ همانگونه که پیداست بر اساس یک ایده نوع آورانه بنا نهاده شده است. شما باید یک ایده مناسب و مرتبط با توانایی، تجربه و تحصیلات خود انتخاب نمائید. شاید برخی از راهنمایی ها از افرادی که به دنبال کسب منافع مالی خود هستند هم دریافت کنید که شما را سوق میدهند به ایده هایی که هیچ ارتباطی با شما نخواهد داشت.  قرار نیست همه کارهای یک ایده را خودتان انجام دهید ولی قرار است شما مدیر اجرایی آن باشید. پس باید شناخت داشته باشید. به عنوان مثال شغل شما وکالت است. میخواهید استارت آپی راه بیاندازید که در آن افراد با یک اپلیکیشن وکیل مناسب خود را پیدا کنند. خوب اینجا قرار نیست شما حتما برنامه نویس موبایل باشید بلکه میتوانید در مرحله بعد یک برنامه نویس استخدام کنید.

شما باید بعد از انتخاب ایده آن را تبدیل به یک بیزینس پلن نمائید. یک بیزنس پلن باید شامل عنوان، بیان مشکلات و لزوم اجرای آن ایده، پیش بینی های مالی و بررسی رقبا و بازار باشد. حتما برای نوشتن یک بیزنس پلن که توصیه میشود بالای ۲۰ صفحه باشد از افراد متخصص راهنمایی بگیرید. یک بیزنس پلن خوب در واقع همه جا معرف ایده شما خواهد بود. در نظر داشته باشید که بر اساس قوانین حال حاضر مهاجرتی در کاناد شما قادر خواهید بود با یک بیزنس پلن حداکثر ۵ نفر (پنج خانواده) اقدام به اخذ ویزای استارت آپی نمائید. البته در این بین ریسکهایی هم وجود دارد. به عنوان مثال اگر هر یک از اعضا موفق به اخذ ویزا به هر دلیلی نشود ویزای مابقی افراد هم دچار مشکل خواهد شد.

ادامه در پست بعدی...

ارزیابیمشاوره اختصاصی - درخواست سرویس

Social Icons

ارسال یک پاسخ

لطفا فارسی تایپ بفرمائید. متشکریم.
نام شما برای نمایش - اختیاری
حریم شخصی : آدرس ایمیل شما محفوظ میماند و برای استفاده های تجاری و تبلیغاتی به کار نمی رود

سوالات مشابه

1 پاسخ
مطرح شده نوامبر 5, 2022 توسط کابر مهمان
5 پاسخ
مطرح شده اکتبر 20, 2022 توسط کابر مهمان
3 پاسخ
1 پاسخ
مطرح شده نوامبر 3, 2022 توسط کابر مهمان
1 پاسخ
1 پاسخ
1 پاسخ
1 پاسخ
1 پاسخ
1 پاسخ
مطرح شده 3 ژانویه 2024 توسط کابر مهمان
1 پاسخ

به بزرگترین دانشنامه آنلاین مهاجران ایرانی خوش آمدید. این جا میتونی برای حل مشکلت سوال بپرسی و اگر تونستی به سوالات سایرین هم جواب بدهید تا مشکلشون حل بشه. همه ما اینجا به هم کمک میکنیم.

ثبت درخواست

پشتیبانی واتساپ

پشتیبانی تلگرام

رزرو وقت مشاوره آنلاین

تماس با ما       ارزیابی تخصصی

دانشنامه آنلاین با مهاجر Sticky Banner
X مشاوره ویژه
X
...