توسط
ویرایش شده

شاید شما هم زیاد زیاد با واژه اپلای سروکار داشته اید. بخصوص این روزها که اغلب دانشجویان و تحصیل کرده ها به دنبال اپلای کردن جهت ادامه تحصیل و یا کار در کشوری دیگر هستند. در واقع برای اینکه بتوان به یک کشور دیگر مهاجرت کرد راههای مختلفی وجود دارد که سریعترین روش در این بین در اغلب کشور ها استفاده از روش اپلای تحصیلی و گاهی کاری است.

ثبت درخواست شما برای ادامه تحصیل در یک دانشگاه به معنی اقدام اول برای اپلای تحصیلی است. اگر هم درخواست کاری خود را برای یک شرکت و یا موسسه ارسال کنید به معنی اپلای کاری است. بعد از اینکه درخواست اپلای شما توسط مرکز دریافت کننده مورد تائید قرار گرفت در گام بعدی شما باید معرفی نامه را به سفارت کشور مربوطه ارائه داده و از آن طریق اقدام به دریافت ویزا نمائید. پس فراید اپلای در نهایت در دو مرحله است. 1- دریافت دعوت نامه از دانشگاه و یا محل کار و 2- دریافت ویزا برای ورود قانونی به خاک کشوری دیگر.

اما در این میان سوال اغلب ما این است چگونه اپلا کنیم؟

اگر من یک دروغگو باشم میتوانم ادعا کنم در این مطلب به شما روش اپلای را به صورت کامل خواهم آموخت. من به عنوان کسی که بیش از 2 دهه در این حوزه قلم میزنم به قدرت به شما میگویم شما در مسیر سخت و دشورای گام نهاده اید. سپردن صفر تا صد این کار به وکلا البته که کار بدی نیست ولی در هر مرحله خودتان هم باید خود را درگیر کنید. شما نمیتوانید از کسی بخواهید همه کار را برایتان انجام دهد. اصلا این امکانپذیر نیست.

به عنوان مثال شما باید برای اپلای تحصیلی رزومه بنویسید. نوشتن رزومه با خودتان است والبته کسی دیگر آن را ویرایش خواهد کرد. باید ریز نمرات، مدارک تحصیلی و مدرک زبان داشته باشید و مهمتر از همه باید پروپوزال و انگیزه نامه SOP تحصیلی هم تهیه کنید. پس اگر در فکر وکیل هم هستید باید بدانید وکیل بیشتر راهنما است و بخش زیادی از کار بر عهده خودتان است. شما باید با اساتید مکاتبه کنید تا آنها را مجاب کنید به شما فاند و یا همان بورس تحصیلی بدهند و مواردی مشابه از این دست هم زیاد است. همه این نکات که گفته شده برای اغلب دانشگاههای دنیا اجرا میشود و البته در جایی شدت کمتر و یا جایی بیشتر است که بسته به سطح و کشور دانشگاه مقصد دارد.

در مورد اپلای تحصیلی بعد از اینکه استاد و دانشگاه مجوز پذیرش شما را صادر کردند در مرحله بعد باید به سمت صدور ویزا بروید. ویزا های تحصیلی با شرایط خاصی صادر میشوند. به عنوان مثال شما در برخی از سفارتها تمکن های مالی بیشتر و در بخش تمکن کمتر لازم خواهید داشت. مدارکی برای ویزا از سوی سفارتها از شما خواسته خواهد شد که باید آنها را با دقت جمع آوری و ارائه کنید. آفیسر های سفارتها آدم های کم حوصله ای هستند و خیلی راحت جواب نه به افراد میدهند پس از کارهای عجولانه بپرهیزید. 

افراد زیادی هستند که از دانشگاههای خوب دنیا پذیرش و بورس گرفتند ولی هیچ وقت موفق به کسب ویزا و ورود به خاک آن کشور نشده اند.

شما برای مسیر اپلای کاری هم باید مسیر خاص خودش را بروید. در سایتهای کاریابی بگرید و رزومه خود را ارسال کنید. پیگیر باشید تا از این موسسات جواب بگیرید. بعد از دریافت پاسخ میتوانید مدارک را به سفارت ارسال نمائید برای دریافت ویزا. البته که تاکید میکنم آنچه گفته شد مسیر کلی است زیرا هر کشور و حتی هر ایالت در یک کشور شاید قوانین خاص خودش را داشته باشد. مثلا در آمریکا جاب آفر به صورتهای مختلف داده میشود و در کانادا کامل متفاوت است. توصیه میکنم همواره در همین سایت جستجو کنید. سوال بپرسید و یا در گوگل هم جستجو کنید. در سایت اداره مهاجرت کشور ها بگردید. از این طریق اطلاعات خود را می افزائید و این بهترین روش برای مهاجرت است.

در مهاجرت نیروی دانش مهمتر از نیرو پول جواب میده. افراد پولدار زیادی از مهاجرت باز مانند. خود را به روز کنید و مقاله مهاجرتی مرتبط زیاد بخوانید.

امیدوارم این مقاله مفید بوده باشد. در صورت داشتن سوال در سایت مطرح فرمائید با کمال میل پاسخ خواهیم داد.

سالم باشید

ارزیابیمشاوره اختصاصی - درخواست سرویس

Social Icons

1 پاسخ

توسط
ممنون از مقاله خوبتان. خیلی صادقانه اصل مطلب رو رسونید. سپاس بیکران از شما

✅ پاسخ دهی و یا مشاوره ویژه: سریع، دقیق، اختصاصی

مرحله دوم گرین کارت نخبگان آمریکا

مشاهده تجربه دوستان در کار با بامهاجر

ویزای تحصیلی: پذیرش و ویزا

ویزای توریستی کانادا: در پنل پیشرفته مهاجرتی دانشنامه بامهاجر

مشاوره برای مصاحبه سفارت آمریکا

ویزای توریستی آمریکا: در پنل پیشرفته مهاجرتی دانشنامه بامهاجر

پنل پشتیبانی آنلاین برندگان لاتاری

استارت آپ کانادا

سوپروایزر ویژه گرین کارت نخبگان

پشتیبانی از گرین کارت خانوادگی

سوالات مشابه

1 پاسخ
مطرح شده 9 ژانویه 2024 توسط کابر مهمان
1 پاسخ
مطرح شده نوامبر 28, 2023 توسط ناهید سلمانی
1 پاسخ
1 پاسخ
مطرح شده آگوست 18, 2023 توسط کابر مهمان
1 پاسخ
1 پاسخ
مطرح شده جولای 22, 2023 توسط zahra
0 پاسخ
مطرح شده 3 فوریه 2024 توسط N
1 پاسخ
1 پاسخ
1 پاسخ
مطرح شده اکتبر 5, 2023 توسط کابر مهمان
1 پاسخ
مطرح شده اکتبر 16, 2022 توسط کابر مهمان
1 پاسخ
1 پاسخ
مطرح شده آگوست 29, 2023 توسط کابر مهمان

به بزرگترین دانشنامه آنلاین مهاجران ایرانی خوش آمدید. این جا میتونی برای حل مشکلت سوال بپرسی و اگر تونستی به سوالات سایرین هم جواب بدهید تا مشکلشون حل بشه. همه ما اینجا به هم کمک میکنیم.

ثبت درخواست

پشتیبانی واتساپ

پشتیبانی تلگرام

رزرو وقت مشاوره آنلاین

تماس با ما       ارزیابی تخصصی

دانشنامه آنلاین با مهاجر Sticky Banner
X مشاوره ویژه
X
...